11 Haziran 2015

Cilt Bakımında Tonik Kullanmanın Önemi


Tonik kullanımı aslında cilt bakımı için oldukça önemli.Ne yazikki pek farkında değiliz.Bende bir sene öncesine kadar tonik kullanmanın bu kadar önemli olduğunun pek farkında değildim.Bu yüzden de böyle bir yazı hazırlayarak tonik kullanmanın cildimize sağladığı faydalardan bahsetmek istedim.


Doğru bir cilt bakımı için sırasıyla cildi temizleme tonikleme ve nemlendirme işlemlerini yapmamız gerekir.Biliyorum ki tonik kısmını yapan kadar atlayıp direkt nemlendirme kısmına geçen çok kişi var.Peki neden tonik bu kadar önemli..

Tonik kullanmanın en bilinen etkisi; gözenekleri temizleyip cildi sıkılaştırması.Yüzümüzü bir temizleyici ile yıkadıktan sonra tonik kullanmazsak eğer gözeneklerimiz açık kalır.Gözenekler açık kalınca da kir dolarak sivilce ve siyah nokta oluşmasına neden olur.

Cildin nem dengesini korur.Yüzümüzü temizledikten sonra ciltte kalan makyaj ve kir kalıntılarını temizler.

Cildi rahatlatır ve bakım yapar.

Bana göre en önemli faydası ise; düzenli tonik kullanımı ciltbakım serumlarının ve nemlendiricinin daha iyi emilmesini sağlayarak bu ürünlerden aldığımız faydayı arttırır.

Piyasada kendi cilt tipinize ve bütçenize uygun mutlaka bir tonik bulup satın alabilirsiniz.Eğer isterseniz de tonik ihtiyacınızı doğal yollardan karşılayabilirsiniz.Bunun en iyi örnekleri gül suyu ve maden suyu..Makyajını temizleyip bir pamuğa maden suyu veya gül suyunu döküp cildinizi temizleyebilirsiniz.


*resim internetten alıntıdır.



3 yorum:

  1. tonik cilt bakım rutinimde hep var hem de her aşamada ve bir kaç tane :-))

    YanıtlaSil
  2. toniksiz cilt bakım süreci olamaz diye düşünüyorum...yıllar içinde en beğendiğim tonik DURANCE'ın lavantalı toniği oldu yıllardan beri..bilmiyorum kaç şişe bitirdim..hatta blogumun yeni bitenler yazısında yer alıyor... şiddetle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede kesinlikle tonik olmadan olmaz :) durance lavantalı toniği merak ettim aklıma yazdım ;)

      Sil

düşüncelerinizi benimlede paylaşın :))